Ne stresszelj be! Üdítő téma jön!

2019.02.22

Mit mond az általános javaslat? Kerüld a stressz faktorjaidat!
Szerintem, ha ez megoldható lenne, nem szenvednénk tőle tömegesen. Nézzük is végig a leggyakoribb stressz tényezőket!

ÁLLANDÓ

  • Mozgásszegény, jellemzően ülő-görnyedő életmód
  • Rossz étrend, jellemzően gyors élelmiszerek fogyasztása
  • Krónikus időhiány, szűkös határidők
  • Leterheltség
  • Folyamatos teljesítmény maximum, mint elvárás - nyomás alatt tartás
  • Több fronton való helytállás (pl. főmunka, mellék munka, család, továbbképzések, kollégák, önmegvalósítási program)
  • Zsúfoltság, zaj, éhség, szomjúság

ESETENKÉNT

(állandóra épül)

  • kezeletlen, vagy feloldhatatlan konfliktushelyzet családban vagy munkahelyen
  • túl sok, vagy túl kevés feladat
  • válás, egyéb megoldandó családi patthelyzet
  • váratlan betegség
  • bekövetkező tragédia
  • nyugdíjba vonulás

KIALAKULT BETEGSÉGEK VAGY FIZIKAI ÁLLAPOTOK

  • Elhízás - fogyási szándék
  • Ízületi betegségek, izomsorvadás, csontritkulás
  • Bélbetegségek - puffadás, székrekedés
  • Idegrendszeri problémák, ingerlékenység, alvászavar, memóriazavar
  • Légzőszervi betegségek

Mivel ezek a felsorolt tényezők a hagyományos értelemben ki nem kerülhetők, megoldást kell találni a megfelelő stressz kezelésre, stressz tűrésre és a potenciális betegségekből, problémákból való felépülésre!

A nordic waling nem egyszerű gyaloglás, hanem az a 25 féle technikából és lépéskombinációból álló sport, amit pont erre találtak ki!


A nordic walkingozás nem csak zsírbontó, de a stressz hormonjainkat is leépíti, ami már jótékony hatással bír az idegrendszerünkre. Elősegíti a mély és nyugodt alvást, zsírt bont, és a helyes bothasználat védi az ízületeinket, miközben ez az a sport, amely tetőtől-talpig a teljes testünket, azaz szinte minden izmunkat kompletten mozgatja át.

Nem kell aggódnod, ha kialakult betegséged van! A speciális technikákat megfelelő kombinációban Rád, egészségügyi helyzetedre tudja szabni a jól felkészült edző. Fontos azonban, hogy tájékoztasd őt fizikai állapotodról, még az oktatás előtt!

Természetben űzzük, kedvünk szerint egyénileg, párosan, családilag, vagy csoportosan, azaz jól beilleszthető minden outdoor programunkba.

Ráadásul erős képességfejlesztő az alábbi területeken:

  • Növeli a teljesítményünket
  • Fejleszti a problémamegoldó képességünket, így a bennünk lévő agresszió feloldását is
  • Növeli a koncentrációképességet és az emlékezőképességet
  • Növeli az állóképességet, csökkentve a kifáradást
  • Fejleszti a koordinációt, azaz az idegrendszer és az izmok együttműködésének képességét
  • Növeli a gyorsaságunkat, reakcióképességünket
  • Mozgékonyabbá tesz, ami az ízületek mozgási sugarát és az izomnyújthatóságot illeti
  • Fejleszti az izomerőt, a ritmusérzéket, az egyensúlyozó képességet és ügyességet

Hol tanuld meg helyesen, szakszerűen, egészségügyi helyzetedet is figyelembe véve a nordic walking különféle technikáit?

A NORDIC WALKING ALAPOKNÁL!


A NORDIC WALKING ALAPOK edzője, Lipusz Judit vagyok, sportoktató. Kellő szakmai felkészültséggel és sokrétű tapasztalattal, valamint el nem hanyagolható folyamatos lelkesedéssel adom át egyénileg és csoportosan is a megfelelő technikákat. Ráadásul botot se kell venned hozzá, hiszen az oktatás során biztosítom számodra az eszközöket. Későbbi nordic walkingozásodhoz pedig Rád figyelve ajánlok Neked megfelelő botot és beszerzési helyet.

NORDIC WALKING ALAPOK. Gyalogolj az egészségedért!

Várlak edzéseimen szeretettel!

Üdvözlettel,

Lipusz Judit