Sportolnál, de régóta nem mozogtál és tanácstalan vagy, hogy mit válassz?

Átmozgatnád magad, de egy zárt edzőterem helyett inkább a szabadba vágysz?

Fogyni szeretnél és a diétád mellett ízületkímélő mozgásformát keresel?

Nincs sok szabadidőd?

Azt kívánod, végre valaki ragadjon el a számítógép elől Téged és vigyen a természetbe?

Szívd magadba az energiát és NORDIC WALKINGOZZ a testi-lelki egészségedért!

Aktuális programjaink

Sajátítsd el a nordic walking technikáit és tarts velem a következő edzésemen!

Mikor ajánlom Neked?

Válassz célod szerint!

TERMÉSZETBE VÁGYÓKNAK


Sokan vágynak a természetbe és az ott töltött időt kiteljesítenék egészségmegőrző, sportos, közösség kereső célokkal. A nordic walkinggal az egész testedet átmozgathatod (felsőtestedet is!), ezért sokkal hatékonyabb, mint a klasszikus túrázás. Lesz alkalmad az erdőt megfigyelve ellazulni és közben a tested szinte minden izmát megmozgatni. A nordic walking egy valódi testi-lelki rekreációs sport, egyedül és csoportban egyaránt. Ha egész nap a négy fal között voltál, vagy autóban ültél, válaszd inkább a parkot az erdőt a zárt edzőterem helyett!

ÜLŐ MUNKÁT VÉGZŐKNEK


Te is találkoztál már a problémával, hogy fáj néha a hátad, nyakad, derekad? Az ülő életmód következtében számtalan krónikus betegség és állapot keserítheti meg az emberek mindennapjait. Lehetsz sportos, vagy régóta nem sportoló a nordic walking nyújtja Neked a tökéletes megoldást, hogy mozgásra találj! Ha csak egy órát találsz a nap végén és nordic walkinggal átmozgatod magad a szabadban, másnap garantáltan jobban fogod bírni akár az egész napos ülést is. A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani.

FOGYNI VÁGYÓKNAK


A túlsúly nem akadály a nordic walkingozásban, a botok helyes használatával a mozgás ízületkímélő, a testsúlyunk 30%-ával mentesíthetjük a térd és csípőízületet. A rendszeres nordic walking a fogyni vágyók legjobb orvossága, az egész testet átmozgatja, fokozza az anyagcserét, így elősegíti a test méregtelenítését is. Az edzés intenzitás általában a zsírégető zónában zajlik, melyet a túlsúlyos ember is könnyen teljesíteni tud. A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat.

RÉGÓTA NEM SPORTOLÓKNAK


Amennyiben azt a sportot keresed, amely tested egészét átmozgatja, folyamatosan edzésben tart, ugyanakkor kíméli az ízületeidet, szívbarát, mégis erőteljes keringésfokozó hatással bír, ráadásul a szabad levegő, az erdő jótékony hatását is élvezheted, akkor a nordic walking a Te sportod. Aranyszabály : Ha addig nem is, sportolni 40 fölött kötelező! Változtass életmódodon és tested-lelked meghálálja! A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat.

SPORTOLÓKNAK

Aktív sportolóknak, különösen futóknak és kerékpárosoknak kiegészítő edzésként ajánlott a nordic walking. A megfelelő bothasználat mellett hatékonyan edzhető a felsőtest izomzata, amely futás vagy kerékpározás közben kevésbé aktív. A különböző lépő-, ugró- és futó technikák kombinálásával, intenzív állóképesség növelő edzés érhető el. A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat, mely szükséges és elégséges a tudás elmélyítéséhez.

AKTÍV TÚRÁZÓKNAK


Nordic walkingozz, hogy még jobb legyen a túra! A technikák alkalmazásával, lendületesebben, gyorsabban tudsz majd haladni. Az emelkedőn könnyebben legyőzöd a szinteket, lejtmenetben pedig kímélheted a térd és csípőízületeidet. A botok a nehezebb, bizonytalanabb terepeken is megfelelő stabilitást nyújtanak. A botok helyes használatát a biztonságos és hatékony sportolásért szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat, mely szükséges és elégséges is a tudás elmélyítéséhez.

IDŐSEBBEKNEK


Örömteli tény, hogy egyre több az aktívan élő és egészségéért tenni akaró idősödő ember. A nordic walking könnyen megtanulható, rendkívül jól átmozgat, fitten tart, a legjobb öregedésgátló szer. Kinn a szabadban, akár egyedül, akár csapatban garantált lesz a derű és a pozitív életérzés. Ha egészségmegőrzésről, betegség megelőzésről beszélünk, nagyon jó döntést hoz az, aki a rendszeres nordic walkingozás mellett teszi le a voksát. A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat.

KIALAKULT BETEGSÉGGEL ÉLŐKNEK


A nordic walking az a sport, amelyet ízületi, szív-érrendszeri, légzőszervi, gerinc, vérnyomás problémával, csontritkulással, cukorbetegséggel küzdők egyaránt élvezhetnek. A betegség függvényében -minden esetben az orvossal való konzultáció után- ajánlható. A botok helyes használata elősegíti a térd-, a boka-, a csípőízületek tehermentesítését. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat, ahol szakmailag jól felkészült edző segítségével biztonságosan tanulhatod meg a sportág alapjait. "A gyaloglás a legjobb orvosság." Hippokratész

REHABILITÁCIÓBAN


A nordic walking nagyon alacsony intenzitással is elkezdhető, ezért a műtétek utáni rehabilitáció korai szakaszában is ajánlható. Legyen szó akár szívműtétről, akár a mozgásszerveket érintő beavatkozásról, vagy bármilyen más operációról - minden esetben az orvossal való konzultáció után- a nordic walkingozás terápiás céllal is alkalmazható. A csoportban végzett mozgás motiváló erővel bír, lelkileg is feltölt és növeli a gyógyulás hatékonyságát. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat, ahol szakmailag jól felkészült edző segítségével biztonságosan tanulhatod meg a sportág alapjait.

STRESSZTŐL SZENVEDŐKNEK


A nordic walking azoknak a hormonoknak a működését szabályozza, amely a stressztűrő és stresszoldó képességünkért felelősek. Ráadásul ez a sport a természethez kötött, ami bizonyítottan azonnali jótékony hatást gyakorol a pszichénkre. Ha csak egy órát találsz időnként és nordic walkinggal átmozgatod magad a szabadban, garantáltan derűsebb leszel, nyugodtabban alszol, javul a légzésed, javul a bélműködésed, feltöltődsz, hogy másnap könnyebben leküzdhesd a Téged érő stresszhatásokat és kiegyensúlyozottabb lehess.

PÁROKNAK EGY ÚJ KÖZÖS NEVEZŐ


Tegyünk együtt az egészségünkért, sportosan és vidáman a természetben. A partner állandó, az erdő mindig változik. A közös kalandok, felfedezések egy régóta tartó, kipróbált kapcsolatnak is lendületet és megújulást hoznak. A mozgásforma ízületkímélő, a botok helyes használatával hosszabb távon, vagy intenzívebben gyalogolhatsz hegyen-völgyön át térd, csípő vagy boka fájdalmak nélkül. Ajánlom a Kezdő I. és a Kezdő II. oktatásokat, ahol szakmailag jól felkészült edző segítségével sajátíthatjátok el a sportág alapjait.

TÖKÉLETES CSALÁDI HOBBIRA VÁGYÓKNAK


Mivel a nordic walking 9-99 éves korig tökéletesen beleilleszthető a hétköznapokba, ráadásul egy megfelelő edzővel a technikák egyénre szabhatóak, optimális kikapcsolódást és erőnléti egyensúlyt kínálnak a család apraja-nagyjának. Több generáció együtt mozoghat, és mindannyian jól érzik magukat. Nem is kell több, mint együtt tenni az egészségért és a jókedvért. Kiváló rekreáció és LIFE TIME sport! A botok helyes használatát szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani, akár családi oktatás keretében.

SZÜLÉS ELŐTT ÉS UTÁN


A szülés előtti és utáni időszakban a zötyögéssel, rázkódással járó sportok nem ajánlatosak. A szervezet regenerálódásához legalább egy év szükséges. Ezalatt az idő alatt ajánlatos a gyaloglás, de még jobb a nordic walkingozás, amely nem jár rázkódással és intenzíven megmozgatja az izomzat 90%-át, ugyanakkor 30%-kal csökkenti az ízületi terhelést. Fontos azonban egy felkészült edző segítségével a helyes technika megtanulása ahhoz, hogy a testünk tényleg jól át legyen mozgatva, és valóban ízületkímélő legyen a sportolás.

KÉPESSÉGEIKET FEJLESZTŐKNEK


Életkorunk előrehaladtával óhatatlan, hogy bizonyos képességeink romoljanak. Nem mindegy azonban, hogy ez mikor következik be és milyen tempójú lesz ez a romlás. Sokat tehetünk azért, hogy ezeket a képességeket minél tovább megőrizzük, s a mindennapi életünket egészségi korlátok nélkül, minél tovább zavartalanul folytathassuk. A nordic walking fejleszti a mozgáskoordinációt, az egyensúlyérzéket, az izomerőt, ügyességet és ritmusérzéket. Ajánlom az edzések keretében végzett képesség fejlesztő erdei tornáinkat!

EXTRA PROBLÉMÁVAL


Nagy a túlsúlyod, vagy csípőprotézissel élsz, vagy éppen halláskárosodott vagy? Valamilyen sérülés korlátoz és nem tudod, hogy beilleszthető vagy-e a nordic walking csoportos oktatásba? Vagy éppen aktívan sportolsz és úgy érzed a technikák elsajátítását gyorsabban is tudnád, mint a csoport? Vagy olyan időrendben élsz, amely csak az egyéni oktatást teszi lehetővé? Bármilyen extra problémával küzdesz, keress nyugodtan, megbeszéljük és megoldást találunk az egyéni ügyekben.

Akik többre vágynak

Ha szeretnél a diagonál technikán kívül más nordic walking technikákkal, lépéskombinációkkal, mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatokkal is megismerkedni, a haladóknak szervezett oktatás a Te lehetőséged. Megtanulhatod itt az 1-2 technikát lépésváltásokkal, emelkedőn való gyakorlással, a lejtmenet technikát az ízületek kímélése jegyében, az 1-3 technikát a vidám, pihentető haladásért. Megismerhetsz és gyakorolhatsz más ugró- és futótechnikákat is. Céljaid szerint változatos és hatékony edzéseket tudsz majd összeállítani magadnak, a technikák alkalmazásával komplex módon, egyszerre fejlesztheted az állóképességedet, a mozgáskoordinációdat, ritmusérzékedet és az ügyességedet is.

Nordic bot vagy túra bot?

Nem mindegy!

A nordic bot mindazt tudja, amit a túra bot, fordítva viszont nem igaz. Túra botot elsősorban az emelkedőn és lejtőn való haladáskor használunk, nordic botot a síkon való haladáskor is. A nordic botnak más a markolata és más a pántja, melynek helyes használatával biztosított a lendületes haladás és a felsőtest teljes átmozgatása. A botok helyes használatát a biztonságos és hatékony sportolásért szakmailag jól felkészült edző segítségével érdemes elsajátítani. Nordic botot megfelelő ismeretek birtokában érdemes venni, mert a boltokban sem mindig értenek hozzá. A témában egyéb részletek és nordic bot ismertető a három alkalmas tanfolyam keretében.


Tipp nordic bot vásárlás előtt


Mielőtt saját botot veszel, jó ha tudod, hogy milyen hosszúságú, anyag-összetételű bot való Neked. A nordic walkinggal való céljaiddal is tisztában kell lenned, aszerint is , hogy milyen lépő-, ugró-. és futó technikákat akarsz alkalmazni. A boltokban nem mindig értenek eléggé a botokhoz, ezért ajánlott erre felkészülni. A nordic walking tanfolyamok keretében bot és felszerelés ismertetőre is sor kerül, így a technikák elsajátításán túl, bot kérdésben is személyre szóló tanácsokat kaphatsz.

MI IS AZ A NORDIC WALKING?

A nordic walking alapja az úgynevezett diagonál, vagyis átlós lépés, amely nem más, mint a vállövek és a medenceövek egymással ellentétes mozgásiránya, mely tökéletes átmozgatást jelent teljes testünknek.

A nordic walking nem egyszerű gyaloglás, hanem huszonöt féle technika, mely magában kombinálja a sífutás lépés gyakorlatait, különböző ugrótechnikákat és futó, valamint fitnesz elemeket.

A módszer megfelelő kombináción múlik a mozgás hatékonysága, élvezete és egyénre szabhatósága, mely által az egyes krónikus betegségben szenvedők, vagy várandósak is beépíthetik e sportot hétköznapjaikba.

Amikor a nordic walking mellett döntünk, kulcsfontosságú, hogy felkészült, tapasztalt edzőt és megfelelő botot válasszunk a sport számunkra tökéletes elsajátításához.

Edző szerepe: ismerjen minden módszert, és ezek optimális kombinációját a sportolni kívánó anatómiáját, fizikális hátterét figyelembe véve, valamint képes legyen homogénebb, illetve vegyes csoportokban is megteremteni az összhangot és a technikákon túl megadni a motiváló lendületet is.

Bot szerepe: tehermentesíti az ízületeket és segít megőrizni az egyensúlyt sportolás közben.

PLUSZ ÉRV A NORDIC WALKING MELLETT

Mivel a nordic walking 9-99 éves korig megfelelő átmozgatását biztosítja testünknek, így kiváló CSALÁDI, vagy éppen CSAPATÉPÍTŐ programot nyújt.

Többet mondunk! Szervezett nordic walking kirándulásaink által azonban az EGYEDÜLÁLLÓK TÁRSAS KAPCSOLATÉPÍTŐ sportja is!

Egy csoportos rehabilitációs jellegű nordic walking kimagasló motiváló hatással bír és ennél fogva növeli a sport, és általa a gyógyulás hatékonyságát.

MIÉRT PONT A NORDIC WALKING ALAPOK?


Lipusz Judit

rekreációs sportoktató
VDNOWAS nordic walking edző
szenior tréner
asztalitenisz sportoktató

Mobil 17 óra után: +36 30 4677652
Email: nordicwalkingalapok@gmail.com
Adószám: 67247743-1-41
facebook: Nordic Walking Alapok

"A mozgás a király. A táplálkozás a királyné. Együtt övék a királyság." Jack LaLanne

... egyszer csak ráébredtem, hogy meg kell változtatnom a sportolási szokásaimat... Az "északi gyaloglás" rögtön megtetszett, megtanultam és rajongója lettem. Nordic walking edzőként, rekreációs és szenior trénerként vallom, hogy ez a sportág élethosszig űzhető, életkorunk előrehaladtával is alkalmas lesz arra, hogy egészségesen és fitten tartson.

Te is találkoztál már a problémával, hogy napközben sokat kell ülnöd az irodában, az autóban, vagy otthon a számítógép előtt? Vagy gyakran kényszertartásban dolgozol? Neked is fáj néha a hátad, nyakad, derekad? Összejött egy kis túlsúly, amit le kéne dobni? Gerincproblémád időről időre jelentkezik?

Hiszem és vallom, hogy mindezek megelőzésében, megszüntetésében hatékony segítség lehet ez a sportág. Mozgásra hívlak Téged is, ha fontos az egészséged megőrzése, vagy szívesen tennél a tartós alakformálásodért és kedveled a vidám hangulatú szabadtéri sportolást.

Az alapoktatásokon személyre szabottan és egyéni fejlesztéssel megtanítom a diagonál technikát és más technikákat is - a botok helyes használatát a felsőtest átmozgatásáért, mindezt összhangban a lábmunkával- , hogy igazán hatékony, biztonságos és élvezetes lehessen a sportolás.

Hívlak és várlak Téged is, hogy kipróbáld ezt a nagyszerű szabadtéri sportot! Kívánom Neked is, hogy megtapasztald azt a fittséget és pozitív életérzést amit a nordic walkingozás nyújthat!

Előzetes bejelentkezés szükséges.

MOZOGJ VELEM, HOGY A NAPOD DERŰSEBB LEGYEN!

Programokért és az árlistáért kattints a gombra!